Rabu, 24 Januari 2018

PESAN ABAH KALAU BERMUSAFIR

Setiap kali saya singgah bersolat di mana-mana masjid atau surau, pasti saya teringat-ingat pesan abah. Pesan itu datang tiba-tiba, semacam dibisikkan ke cawan telinga saya. Yang saya pasti, pesan itu dititipkan sewaktu saya masih kecil. Abah kata, solatlah di mana-mana masjid atau surau yang disinggahi. Biar ada nama kita tercatat di situ. Nanti di akhirat, masjid dan surau ini akan menjadi saksi untuk kita. Katanya, dia pernah solat di sini. Lalu, itulah maksud abah tentang nama yang tercatat. Tentunya, orang yang selalu bermusafir akan mendapat lebih banyak peluang untuk mengumpulkan saksi-saksi yang abah pesan ini. Tetapi ini bukan satu-satunya cara, banyak lagi jalan mencari pahala.

Masukkan syiling dengan niat sedekah di tabung masjid dan surau pun, boleh menjadi saham dan saksi di akhirat – hatta sepuluh sen nilainya.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan